Enklare hantering av tillstånd och avtal

Nu kan du använda vår nya webbtjänst för hantering av personaltillstånd och parkeringsuthyrning.


Klicka här för att ansöka om parkeringsplats eller personaltillstånd
.

Vi vill att det ska vara enkelt att parkera i Gävle och har därför en ny webbtjänst som förbättrar och förenklar hanteringen av parkeringstillstånd och parkeringsuthyrning. Med webbtjänsten kan du själv hantera både personaltillstånd och parkeringsavtal via vår webbplats.

Vi har nu också påbörjat övergången till digital hantering av tillstånd och hyrplatser vilket innebär att det framöver inte längre behövs ett fysiskt tillstånd i vindrutan på bilen och du får möjlighet att själv ändra registreringsnumret som är kopplat till ditt avtal.

Hyr parkeringsplats

Om du vill hyra en parkeringsplats gör du en ansökan i vår webbtjänst. Du får möjlighet att se lediga platser och ansöka om dessa. För att kunna göra en ansökan måste du ha tillgång till BanID.

Parkeringshuset Briggen

Du som redan hyr en parkeringsplats i parkeringshuset Briggen kan nu logga in på Mina Sidor och se information om ditt avtal, fakturainformation och möjlighet att ändra registreringsnummer på ditt avtal och andra uppgifter. För att logga in behöver du ha tillgång till BankID.

Personaltillstånd

Du som har ett aktivt personaltillstånd kan logga in på Mina Sidor och se information om ditt avtal, fakturainformation och möjlighet att ändra registreringsnummer på ditt avtal och andra uppgifter. För att logga in behöver du ha tillgång till BankID.

Vill du ansöka om ett nytt personaltillstånd så gör du det i den nya webbtjänsten. För att göra det behöver du ange det användar-id som du anger vid inloggning på din dator eller webbmail. Du kommer då att få upp en karta över tillgängliga områden och parkeringsplatser.

Det tidigare ansökningsformuläret har upphört, vilket innebär att vi inte tar emot tillståndsansökningar via Ankaret längre.

Befintliga personaltillstånd

Har du ett fysiskt kort i vindrutan som du regelbundet betalar för, så har vi lagt upp det som ett digitalt tillstånd kopplat till ditt registreringsnummer. Du ser information om detta under Mina Sidor i den nya webbtjänsten.

Du som hanterar personaltillstånd för din verksamhet

Tidigare har verksamhetschefer beställt personaltillstånd för de fastigheter där parkeringen är gratis men ändå kräver tillstånd. Dessa tillstånd kommer framöver att hanteras via vår webbtjänst. Du som tidigare beställt personaltillstånd till din verksamhet behöver därför vid nästa ansökningstillfälle under 2019 be dina medarbetare att själva ansöka om personaltillstånd i vår nya webbtjänst, alternativt kontakta vår Kundservice. Mer information om detta kommer att skickas ut under våren.

Vid frågor

Har du frågor om införandet av vår nya webbtjänst, börja gärna med att titta på under Vanliga frågor och svar. Du är också välkommen med dina frågor genom att kontakta oss på info@gavleparkering.se.

Sidan uppdaterades senast 3 april 2019