Gävle P: Avstängd pga. obetalda fakturor
Har du blivit avstängd i Gävle P pga. obetalda fakturor?
Den vanligaste orsaken till det är att ett utgånget eller spärrat bankkort inte har ersatts med ett nytt bankkort, vilket gör att den automatiska dragningen för dina parkeringar misslyckas och därmed blir du avstängd från att fortsätta använda Gävle P tills dess att betalningen är reglerad.
Du åtgärdar det genom att öppna Gävle P och gå till inställningar och betalsätt, där ser du vilket kort som är sparat.
Är det ett ogiltigt kort som ligger sparat behöver du klicka på lägg till betalsätt och ersätt kort.
Tänk på att ditt nya bankkort som ska kopplas till Gävle P måste vara öppet för internetköp.
När du har lagt till det nya bankkortet går du in på fliken biljetter och sedan kvitton, där ser du om du har en eller flera obetalda fakturor.
Öppna respektive förfallen faktura och tryck på knappen Betala nu.
När det är gjort på dom förfallna fakturorna så kommer du omgående kunna använda Gävle P för att starta en ny parkering igen.
Det har också funnits ett tekniskt fel i samband med att ett ogiltigt kort varit sparat, och kombinationen utav det tekniska felet och det ogiltiga kortet har gjort att du som kund fått en mycket längre kredittid än dom 30 dagar som är standard. Det tekniska problemet är nu åtgärdat och det är därför du mötts utav en avstängning i Gävle P.
Behöver du hjälp?
Mejla oss på info@gavleparkering.se, skicka med det mobilnummer du har kopplat till din användare i Gävle P för att vi snabbare ska kunna hjälpa dig.
Du kan också nå oss på telefonnummer: 026 – 17 82 80.